Omega 3. Ce este? Din ce surse si cum o alegem pe cea mai eficienta ?

>>>>Omega 3. Ce este? Din ce surse si cum o alegem pe cea mai eficienta ?

Omega 3. Ce este? Din ce surse si cum o alegem pe cea mai eficienta ?

Ce este Omega 3?

Acizii grasi Omega 3 fac parte din categoria grasimilor polinesaturate (PUFAs) si sunt considerati a fi nutrienti esentiali, absolut necesari supravietuirii si functionarii optime a organismului nostru. Insa organismul uman nu-i poate produce iar acestia trebuie furnizati prin intermediul alimentelor si/sau suplimentelor alimentare de calitate premium, precum Uleiurile de peste, Lysi. Exista de fapt 11 tipuri diferite de acizi grasi Omega-3, dar cei mai importanti sunt in numar de trei: Acidul alfa-linolenic (ALA), Acidul eicosapentaenoic (EPA) si Acidul docosahexaenoic (DHA).

EPA, DHA sau ALA? Care sunt diferentele?

Corpul nostru poate transforma acidul alfa-linoleic (ALA) in acizi esentiali EPA si DHA, dar acest proces este putin eficient, iar odata cu inaintarea in varsta, eficienta acestuia scade si mai mult. De aceea, este necesar sa consumam alimente bogate in acizi grasi esentiali Omega-3 si, eventual, suplimente alimentare cu Omega 3.

Ce surse de Omega-3 natural exista?

Alimentele bogate in acizi grasi esentiali EPA si DHA sunt: sardinele, macroul, heringul, somonul salbatic, tonul, pastravul, crevetii, scoicile. Alimente bogate in acizi grasi esentiali ALA sunt: uleiul de in, uleiul de masline, uleiul de rapita, uleiul de soia.

Care este cea mai eficienta sursa de Omega 3?

Desi pestele este o sursa excelenta de acizi Omega 3 (Asociatia Americana a Inimii recomanda consumul de peste, ȋn special peste gras, de cel putin doua ori pe saptamana), trebuie sa acordam o atentie sporita calitatii pestelui consumat. Acesta nu poate fi purificat iar din cauza poluarii, riscul de contaminare cu mercur este crescut, putand cauza probleme neurologice. De asemenea, tinand cont ca prin prelucrare termica pestele pierde o mare parte din continutul de Omega 3, devine evidenta recomandarea specialistilor privind cresterea aportului de Omega-3 cu ajutorul suplimentelor alimentare pure, de calitate premium, de la brand-uri de incredere, precum Lysi Islanda.

Cum alegem cel mai bun supliment de Omega 3

Oferta de suplimente alimentare cu Omega-3 este foarte variata in prezent. Forma lichida ulei de ficat de cod este recomandata datorita cantitatii mari de acizi grasi Omega 3 naturali, in stare pura, cu o concentratie de EPA si DHA mult mai mare decat cea regasita in capsule. Afla mai multe:

By |2020-07-20T12:05:31+03:00iulie 15th, 2020|Sanatatea ta|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment